Pages

tirsdag den 16. december 2014

Christmas Treat - Snowball Cake Pops


Hej allesammen!

Jeg elsker at bage! Mit mål med bloggen er at dele alle mine interesser - så her er selvfølgelig en bage tutorial! Jeg vil dog lige advare jer om denne opskrift - disse cake pops var en stor udfordring og tog ret lang tid at lave (there were almost tears).. MEN de endte faktisk med at blive ret flotte til sidst.

Jeg er vild med cake pops for tiden! De er SÅ fine og perfekte til en fest. I går fejrede vi min kærestes fødselsdag med en fest for familien, og selvfølgelig stod jeg for desserten :) Jeg ville lave en julerelaterede kage - og så fandt jeg på disse søde snebolde!

Her er de ting jeg brugte til pop-kagerne:

Ingredienser til dejen:
150 g. sukker
150 g. mel
2 æg
2 tsk. vanilje sukker
1 dl. olie
1,5 tsk. bagepulver
1,5 dl. mælk  
(opskriften kræver at man har en form til pop cakes)

Forvarm din ovn til 175 grader. Smør cake pop formen med lidt smør, så kagerne ikke sidder fast. 
Pisk æg og sukker sammen i en stor skå indtil det er hvidt og skummet. Derefter mixes resten af ingredienserne i. 
Nu puttes dejen i uddybningerne i formen, hvilket er lettest at gør med en ske. Bagefter sættes låget til formen på. 
Nu skal de bages i ovenen i cirka 10-15 minutter. Evt. hold lidt øje med dem. 


Når de er færdige i ovnen skal de køle af, mens de stadig er i formen i cirka 15 minutter.
Til at dekorere med har jeg brugt kokos og hvid chokolade - jeg brugte Candy Melts, som er rigtig nemme at smelte! Man kan dekorere kagerne lige som man vil - her valgte jeg at forsøge at skabe snebolde. 


Smelt den valgte chokolade - jeg tilføjede lidt palmin til de candy melts jeg brugte, da det var lidt tykt. Når chokoladen er smeltet, dyppes pinden i chokoladen, og derefter stikkes den halvvejs gennem pop kagerne. Nu skal chokoladen tørre, hvorefter hele kagen dyppes i chokoladen. Man kan slå kagen stille og roligt på siden af skålen for at fjerne overskydende chokolade. 
Før chokoladen tørre skal den valgte pynt drysses på! Her dryssede jeg kokos på for at få snebold-effekten.

Her er mine færdige Snowball Cake Pops:
Vores lille nevø ELSKEDE disse cake pops!
Masser kærlighed herfra


Ingen kommentarer:

Send en kommentar